Charmkurs efterlyses!!!

Ringde i dag till Transportstyrelsen för att få svar på några frågor.
Supertrevlig karl från Arjeplog svarde och bad om ursäkt för att han inte riktigt kunde ge mig 100% svar.
Han sa ring till Polisen och fråga.

Sagt och gjort.
Fick tag på någon som måste ha svalt citronen på tvären.
Han var sur och vresig och i stort sett idiotförklarade mig för frågorna jag ställde.

Frågorna handlade om skoter och dess regler efter leder och korsa vägar mm.

" Det måste vara vuxna som diskuterar såna frågor" sa han!!!


Samtalet fortsatte en stund och jag är lika ovis om svaren på frågorna.
Jag kunde ju då inte låta bli att ställa en fråga ang. barn som sitter fram på skotern och åker.

Å shit då vart han ännu mer sur. Stackars människa som ringde efter mig =)

Visst ska man vara serviceinriktad då man jobbar inom myndigheterna???
Charmkurs skulle sitta på sin plats för denne herre.
Nää inte vill man lyfta luren och forska i svar om man får tag på otrevliga människor på andra sidan.
Det får bli Google hädanefter, där är då ingen otrevlig och tycker att man är en idiot som frågar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0