Dagens upplevelse...

... kl 04.20 i morse ringde väckaren.
Packade ryggsäcken och kl 05.10 bar det av till Älgskogen.

Första passet var på ett litet hygge. Den tiden på morgonen kändes det som att allt man tittade på var älgar som sprang förbi. Inget fick vi se eller höra på detta pass.

Kl 8.10 var det dags för samling och fika vid radioflygfältet.

Lottning för nya pass och jag som var Gäst med Patrik fick dra lotten.
Hamnade på något som Patrik kallade för generalpass.

Efter bara några minuter på det nya passet knakade det i skogen och man spände ögon och öron, men inget.

Slappnade av och sen knäppte det igen, men återigen falsk larm.
När man sen hade gett upp hoppet, viskar Patrik.
Nu tror jag visst att det kommer någon.
Ååå shit. 40-50 meter ifrån oss kom Mamma, Pappa & Barn Älg.
Vilken mäktig upplevelse.
Tyvärr fick "vi" ingen bra skjutvinkel och dom kunde snabbt efter att fått vittring på oss dra till skogs.
Tyvärr hann jag inte heller ta fram kameran och fota denna stotliga familj.

Snett därefter kom Fredrik med hund, men älgarna var spårlöst försvunna.

Men Tomas fick idag skjuta en tjur. Så jag fick allt vara med om slakt, flåning mm.

Riktigt spännade dag.
Tack till Strands Jaktlag att jag fick vara er Gäst idag.
Följer gärna med fler gånger.


Kommentarer
Postat av: red red wine ;)

haha de ser nästan ut som älgen är hos gynekologen på en av bilderna hahahahhahaha

2009-09-19 @ 21:15:38
Postat av: Sanna

Lite mer upplevelse än Mattias lyckades få under alla jakt dagar sammanlagt han var på med Patrik =)

2009-09-21 @ 19:19:29
URL: http://www.santiias.blogspot.com/
Postat av: frida

usch vad otäckt det såg ut med älgen hehe

2009-09-23 @ 12:43:58
URL: http://friidaboman.blogg.se/
Postat av: Ea

Hur går det med PS-kursen? Man vill ju gärna se ett smakprov på något mästerverk! :)

2009-10-01 @ 14:54:25
URL: http://www.erikalundgren.com
Postat av: Bloggens ägarinna

Ea: Jag håller fortfarande på att lära mig. Inte allt för lätt program det där =)

2009-10-06 @ 09:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0