Kvinnlig = Grisig?

Igår var vi ute i stora staden och tog några öl och åt god mat.
Ju längre kvällen led desto mer folk kom ut.

Under början av kvällen, kring ca 20.30  gick jag och skulle besöka " girlsroom ".
Inne på tvättstället stod ett vacker blomsterarr och golven var rena och snygga.

Efter ca 2 timmar var det dags igen.
Nu var golven inte längre lika rena och snygga.
Toapapper låg överallt, tomma glas och skräp av annan sort.
Ca 30 cm från allt detta skräp stod en så kallad papperskorg eller sop hink, vilket nu man vill kalla denna lilla plastpåsförklädda grunka som man ska kasta skräp i.
Måste ju vara ansträngande att sträcka sig 30 cm då man kan släppa ner det precis framför fötterna.

Ytterligare 2 timmar och just innan hemgång var det dags igen.
Men nu hade dom gått lös på blomarrangemanget också.
Det låg sönderslitna blad på golvet och alla blommor var borta.

Alltså jag skäms...
Får man verkligen bete sig hur som helst? Gör dom samma sak hemma och hos andra människor? Jag bara undrar. Jag är inte Guds bästa barn, men det hör var väl till allmän vett och etikett att kasta sitt eget skräp och inte låta andra göra det åt dig!!!

Kanske jag överreargerar, men är vi kvinnor verkligen så grisiga av oss???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0