Hemma i lugnets vrå...

Känns så skönt att vara hemma igen.
Vi kom hem på fredag eftermiddag, men jag har inte orkat att skriva på bloggen.
Ville bara sitta och ta det lugnt och känna lugnet.
Efter ca 300 mil i bilen är man inte den piggaste människan i världen.

Men vi har haft det helt underbart i Norge.
Vi har fått äran att vara med på Norsk bröllop.
Verkligen annorlunda mot våra svenska bröllop.
I Norge sitter Bruden och Tärnan på ena sida och Brudgum och Bestman på andra.
Prästen babblar på om ditten och datten och sen efter att dom är vigda så får brudparet sitta tillsammans.
Enda gången dom står upp är under självaste vigselakten.

Ja sen då...
Vi har åkt efter serpentinvägar, vart på museum, sett deras stuga, ja vi har hunnit med mycke.
Norge är ett vackert land men bo där vet jag inte om jag skulle klara av.
Höll ju på svimma första gången man gick in i en mataffär och såg priserna.
Vi e bortskämda tror jag.

Näää nu ska jag ta och leta fram lite saker, för snart kommer Emma hit och då ska vi grejsa på lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0