08-11-29

GRATTIS HJÄRTAT på födelsedagen.




Idag fyller Lars år och ikväll blir det Party.
Vid 2 tiden kommer Emma hit och då ska vi förbereda för middagen.
Det blir så enkelt som Paj och sallad.
Ska bli riktigt riktigt trevligt.
Sen droppar dom väl in här allt eftersom.
Elisabeth, Tommy, Linda, Tommy, Stefan & Mattias.

Ja men först nu vid elva snåret så kommer Lars dotter med familj  och ska äta
lunch här.

Jo förresten igår var ju min släkt här.
Och jag tror nog dom tyckte att köket vart himlans så snyggt.
Förlåt Anette att jag inte sagt något, men det har vart nära flera flera gånger =)

Här kommer i allafall ett recept på min Kycklinggryta.

4 kycklingfiléer, skär i träningar
1 röd lök, skär i båtar/klyftor
1 röd paprika, skär i tärningar
1 brk hela champinjoner
2 brk creme fraiche mexi-chili
1 stor brk naturell creme fraiche, använd så mycke du tycker behövs ( jag tar ungefär2/3 av burken )

Stek skycklingen, krydda med salt, peppar och curry efter tycke och smak.
Bryn med löken.
Häll i lite vatten och låt puttra ca 10 min.
Rör ner creme fraichen.

Strax före servering lägg i paprika och champinjoner.
Servera med färsk pasta, sallad och bröd.

Bon Appétit

Nä nu ska jag spela lite och sen är det väl dags att förbereda lunchen.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0