08-11-09

Ja då har söndagen på denna helg anlänt.
Konstigt att den alltid kommer så fort.

Igår var vi ju på mammas 60 årsfest/firande/öppet husvarianten.
Riktigt trevligt. Men tänk att en människa kan vara så stressad.
Jag trodde att man skulle ta det lugnare när man blev äldre men inte... Fel som vanligt.

På buffébordet serverades det:
Varmrökt lax
Kallrökt lax
Gravad lax
Inlagd aborre ( vet inte anledningen till inläggningen )
Stekt aborre
Romröra
Potatisbakelser
Ost

Efter det serverades kaffe och tårta.

Vi ( jag, Anette, Lars & brorsan samt Ulla till viss del ) ägnade större tiden av dagen och kvällen i köket.
Riktigt Riktigt trevlig måste jag säge. Det är ju bakom kulisserna allt händer.
Ju längre kvällen led och vindunkarna sinade ju mer party vart det i köket och dessto stillsammare bland firarna. 

Så en stund var det ganska fullt med folk i köket som shakade loss med oss KÖKSOR.

Ja det vart dock en tidig kväll. Vid 22 tiden drog vi oss hem. Då var man rätt mör efter att ha stått ca 9½ timme av 10 möjliga.

Nä nu ska jag dricka kaffe och sen ska jag målartvätta fönsterna i vardagsrummet och fram med penseln. Jag ska fota före och efter bilder så man kommer ihåg hur hemskt det en gång var att det var mode med den brunfärgen.

Klart slut..... Over and out......
By the way, remember to be careful out there.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0